Tanulmányi Osztály közleményei

Gyakori kérdések

 

Elsős tudnivalók 2023/24/1. félévre felvetteknek

Felvételi kiértesítő levél (amennyiben nem kapta (még) meg postán a felvételi döntésről szóló levelünket, a beiratkozási tudnivalókat itt olvashatja


Beiratkozási időpontok és helyszínek

levelező tagozatos hallgatók  2023. augusztus 28. (hétfő) 10:00 óra, 2. előadóterem

nappali tagozat

  • élelmiszermérnöki BSc
  • precíziós mezőgazdasági mérnöki BSc
  • agrármérnöki osztatlan MSc
  • felsőoktatási szakképzési szakok
  • MSc szakok
2023. augusztus 30. (szerda) 10:00 óra, 1. előadóterem

nappali tagozat

  • kertészmérnöki BSc
  • lótenyésztő, lovassport szervező
  • agrármérnöki BSc
  • mezőgazdasági mérnöki BSc
  • mezőgazdasági vízgazdálkodási és
  • környezettechnológiai BSc
  • természetvédelmi mérnöki BSc
  • vadgazda mérnöki BSc előadóterem
2023. augusztus 30. (szerda) 10:00 óra, 2. előadóterem

Beiratkozáskor benyújtandó dokumentumok:


Egyéb tudnivalók:

  • A beiratkozáson részletes tájékoztatást adunk a tanulmányokkal kapcsolatos kérdésekben.
  • Órarend a honlapunkon, itt található.
  • Tantervek a honlapunkon itt találhatók, vagy megtalálhatók a Debreceni Egyetem Képzési programjában is.
  • Szabályzatok az egyetemi honlapon itt olvashatók. A Tanulmányi és Vizsgaszabályzatot valamint a Térítések és Juttatások Szabályzatát minden hallgatónak ismernie szükséges.
  • Kérelmek beadása:
    • a holnapunk Nyomtatványtárában találja a papír alapon beadható kérelmeket
    • a Neptun rendszer Ügyintézés / Kérelmek menüpontjában az elektronikusan beadható kérelmeket
  • A Neptun rendszerről, a diákigazolvány igényléséről valamint a Tűz- és munkavédelmi oktatásról ugyanezen lapon, lentebb olvashat.

Gyakori kérdések

 

Mikor van ügyintézés a Tanulmányi Osztályon?

  • Kedd kivételével minden munkanap 08.00-12.00 óra között. 

Mikor kell SZEMÉLYESEN bejönni a Tanulmányi Osztályra?

  • Csak személyesen intézhető ügyek:
    • személyes adatok bejelentése, adatokban bekövetkezett változás bejelentése okmánnyal igazolva (TAJ szám, név, családi állapot, bankszámlaszám, adóazonosító, új személyigazolvány stb.)
    • eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatása
    • nem Neptunban intézendő hallgatói kérelmek beadása

Diákigazolvány

  • Meddig érvényes a diákigazolvány érvényesítő matricája?
    • A tavasszal osztott matrica október 31-ig, az ősszel osztott március 31-ig.
  • A diákigazolvány igénylés menete
  • Felhívjuk figyelmét, hogy a diákigazolvány igénylése 2016-tól ingyenes, tehát "diákigazolvány díj" tétel nem kerül kiírásra.
  • A diákigazolvány ügyintézést a HKSZ iroda végzi.
  • További információk

NEPTUN

  • A Neptunra vonatkozó információk:
  • Elfelejtettem a Neptun-jelszavamat. Mit csináljak?
    • Telefonon keresse a DISZK Helpdesket: 06 52 512 900 / 66333, vagy írjon e-mailt.
  • Nem engedi a Neptun a vizsgajelentkezésemet. Mi lehet az oka?
    • A "nem engedés" egy több soros hibaüzenet megjelenítésével társul. Ebből egyértelműen kiderül, mit kell tennie:
      • IV díj fizetés ellenőrzése (Hamis érték esetén írja ki és teljesítse a 3. vagy további vizsga díját!) Teljesítette az IV díjat? : Hamis
      • Aláírás ellenőrzése (Hamis érték esetén jegyeztesse be az aláírást a tanszéken!)Megkapta az aláírását? : Igaz
      • Költségtérítés tartozása van (Hamis érték esetén fizesse be a költségtérítési díjat a Pénzügyek menüpontban!) Befizette a költségtérítést? : Igaz
    • A három kérdés után "Igaz" vagy "Hamis" logikai értékek találhatók. Amelyik érték hamis, az a feltétel nem teljesült. A példánkban szereplő hibaüzenet esetén IV díj kiírása kötelező. (Pénzügyek menü, befizetés almenü, tételkiírás gomb, IV jogcím, lenyíló listából a megfelelő tárgy kiválasztása, OK.) Amennyiben nincs a gyűjtőszámlán egyenlege, gyűjtőszámlás utalás szükséges.
  • Gyűjtőszámla,tétel teljesítés
    • Az egyetem hallgatói gyűjtőszámla száma 2021.08.01-től megváltozott:
      A új gyűjtőszámla száma: 11738008-21489901 (OTP Bank Nyrt.)
      Számlatulajdonos neve: Debreceni Egyetem
      Kedvezményezett: DEBRECENI EGYETEM- NEPTUN GYŰJTŐ SZL
      IBAN: HU04 1173 8008 2148 9901 0000 0000
      SWIFT: OTPVHUHB

    Tűz- és munkavédelmi oktatás

    • Az oktatóanyagok megtekintése után regisztráció szükséges az alábbi oldalon.
    • A teljesítés elismerése érdekében a Neptunban féléves tárgyai közé az AGTC_MUNKAVEDELEM tantárgyat, annak is a MÉK karos kurzusát vegye fel.

    Tanulmányok

    • Nincs meghirdetve a kurzus/vizsga. Mit tegyek?
      • Érdeklődjön a tantárgyat gondozó tanszéken.
    • Mikor lesz nyelvóra? Miért nincs kurzus meghirdetve?
      • Kérjük érdeklődjön a nyelvi tanszéken, vagy tekintse meg a nyelvi tanszék weboldalát.
    • Mi a diplomamunka leadásának határideje?
    • Mennyi költségtérítést kell fizetnem?
    • Hogyan fizethetem be a költségtérítést?
    • Ha munkahely/vállalkozás fizeti: számlaigénylőt kell kitöltve, aláírva beadni a HAK irodába. Az elkészült számlát az iroda postázza. A számlán szereplő bankszámlaszámra kell a költségtérítés díját utalni.
    • Hogyan utalhatom vissza a gyűjtőszámláról a pénzemet a Neptunban megadott bankszámlára?
      • Hallgatói felületen a Pénzügyek - Tranzakciós lista menüponban a Félévek: ablakban a Minden félév-et kell választani, a többi ablakot értelemszerűen beállítani. A felugró ablakban kitölthető az összeg, és kiválasztható a bankszámlaszám.
    • A passzív félév beleszámít az államilag támogatott képzési időbe?
      • Nem. A hallgatói jogviszony szünetel.
    • Hol találok nyomtatványt a kérelmemhez?
    Legutóbbi frissítés: 2023. 07. 27. 11:46