nyelvválasztó

Kapcsolat

phone (+36 52) 508-444
mail mtkdekan@agr.unideb.hu
home 4032 Debrecen, Böszörményi út 138.

Tanulmányi Osztály közleményei

Gyakori kérdések

 

Tanulmányi Osztály

Mikor van ügyintézés a Tanulmányi Osztályon?
- Kedd kivételével minden nap 08.00-12.00 óra között.

Mikor kell SZEMÉLYESEN bejönni a Tanulmányi Osztályra?
Csak személyesen intézhető ügyek:
- hallgatói jogviszonyról igazolás kérése
- személyes adatok bejelentése, adatokban bekövetkezett változás bejelentése okmánnyal igazolva (TAJ szám, név, családi állapot, bankszámlaszám, adóazonosító, új személyigazolvány stb.)
- eredeti nyelvvizsga bizonyítvány bemutatása
- nem Neptunban intézendő hallgatói kérelmek beadása
 
Hol találom megy az egyetemi szabályzatokat?
https://www.unideb.hu/hu/szabalyzatok
(A kari honlap főmenüjéből elérhető "szabályzatok" menüpontot jelenleg átalakítás miatt ne használja, az egy régebbi verzióra visz!)

DIÁKIGAZOLVÁNY

Meddig érvényes a diákigazolvány érvényesítő matricája?
- A tavasszal osztott matrica október 31-ig, az ősszel osztott március 31-ig.
Felhívjuk figyelmét, hogy a diákigazolvány igénylése 2016-tól ingyenes, tehát "diákigazolvány díj" tétel nem kerül kiírásra.
További információk: www.diakigazolvany.hu
A diákigazolvány ügyintézést a HKSZ iroda végzi.

NEPTUN

Neptunra vonatkozó információk:
- regisztráció: directory.unideb.hu
- belépés: http://neptun.unideb.hu
- gyűjtőszámla problémák: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.u
- hallgatói segédletek: http://neptun.unideb.hu/?page=studhun

Elfelejtettem a Neptun-jelszavamat. Mit csináljak?
Telefonon keresse a DISZK Helpdesket: (52) 512-900 / 66333
Email: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
Nem engedi a Neptun a vizsgajelentkezésemet. Mi lehet az oka?
A "nem engedés" egy több soros hibaüzenet megjelenítésével társul. Ebből egyértelműen kiderül, mit kell tennie:
IV díj fizetés ellenőrzése (Hamis érték esetén írja ki és teljesítse a 3. vagy további vizsga díját!) Teljesítette az IV díjat? : Hamis
Aláírás ellenőrzése (Hamis érték esetén jegyeztesse be az aláírást a tanszéken!)Megkapta az aláírását? : Igaz
Költségtérítés tartozása van (Hamis érték esetén fizesse be a költségtérítési díjat a Pénzügyek menüpontban!) Befizette a költségtérítést? : Igaz
A három kérdés után "Igaz" vagy "Hamis" logikai értékek találhatók. Amelyik érték hamis, az a feltétel nem teljesült.
A példánkban szereplő hibaüzenet esetén IV díj kiírása kötelező. (Pénzügyek menü, befizetés almenü, tételkiírás gomb, IV jogcím, lenyíló listából a megfelelő tárgy kiválasztása, OK.) Amennyiben nincs a gyűjtőszámlán egyenlege, gyűjtőszámlás utalás szükséges.

 

Tűz- és munkavédelmi oktatás

Az oktatóanyagok megtekintése után regisztráció szükséges az alábbi oldalon: http://munkavedelem.unideb.hu/1_eves.htm

A teljesítés elismerése érdekében a Neptunban féléves tárgyai közé az AGTC_MUNKAVEDELEM tantárgyat, annak is a MÉK karos kurzusát vegye fel.

 

Gyűjtőszámla, tétel teljesítés

A gyűjtőszámla 2015.07.24-étől a Magyar Államkincstárnál kerül vezetésre. (A DE korábbi, OTP-nél vezetett gyűjtőszámlája ezzel egyidőben megszűnt).

Adatai:

Neve: NEPTUN gyűjtő számla
Számlaszáma10034002-00282871-01120008
IBAN: HU32 1003 4002 0028 2871 0112 0008 
SWIFT: HUSTHUHB

A közlemény rovat kitöltéséről se feledjezzen meg!

Formátum: NK-neptun kód, Vezetéknév Keresztnév

A neptunos kiírt tételek teljesítésének menete itt olvasható.

 

TANULMÁNYOK

Nincs meghirdetve a kurzus. Mit tegyek?
Érdeklődjön a tantárgyat gondozó tanszéken.

Nincs meghirdetve a vizsga. Mit tegyek?
Érdeklődjön a tantárgyat gondozó tanszéken. 

Mikor lesz nyelvóra? Miért nincs kurzus meghirdetve?
Kérjük érdeklődjön a nyelvi tanszéken, vagy tekintse meg a nyelvi tanszék weboldalát.

Mi a diplomamunka leadásának határideje?

Tanév időbeosztása elérhető a kari honlapokon.

Mennyi költségtérítést kell fizetnem?
A költségtérítés a képzésre történt beiratkozás féléve alapján eltérő lehet. Az aktuális táblázat elérhető a Tanulmányi Osztály honlapján a Tevékenységek/Ösztöndíjak menüpontban.

Hogyan fizethetem be a költségtérítést?

- gyűjtőszámlára utalással (lásd: http://neptun.unideb.hu/?page=studhun)

- munkahely/vállalkozás fizeti: számlaigénylőt (Nyomtatványtár) kell kitöltve, aláírva beadni a HAK irodába. Az elkészült számlát az iroda postázza. A számlán szereplő bankszámlaszámra kell a költségtérítés díját utalni.

Hogyan utalhatom vissza a gyűjtőszámláról a pénzemet a Neptunban megadott bankszámlára?

Hallgatói felületen a Pénzügyek - Tranzakciós lista menüponban a Félévek: ablakban a Minden félév-et kell választani, a többi ablakot értelemszerűen beállítani. A felugró ablakban kitölthető az összeg, és kiválasztható a bankszámlaszám.

A passzív félév beleszámít az államilag támogatott képzési időbe?
Nem. A hallgatói jogviszony szünetel.

Hol találok nyomtatványt a kérelmemhez?
Nyomtatványtár

 

NYELVVIZSA, OKLEVÉL

Külföldön szerzett érettségi, oklevél

A 260/2012 Kormányrendelet szerint a magyar nyelven folytatott és befejezett tanulmányokat igazoló, államilag elismert, külföldi közoktatási intézményben szerzett érettségi bizonyítvány az adott külföldi állam hivatalos nyelve szerinti államilag elismert általános, egynyelvű, komplex típusú középfokú nyelvvizsgának felel meg.

A külföldi középfokú oktatási intézményben az adott állam hivatalos nyelvén bármely közismereti tantárgyból legalább két tanévig folytatott és eredményesen befejezett tanulmányok teljesítése az adott külföldi állam hivatalos nyelve szempontjából államilag elismert általános, egynyelvű, komplex típusú felsőfokú nyelvvizsgának felel meg.

Ennek értelmében alapképzésben (amennyiben a szak képzési és kimeneti követelményeiben rögzített nyelvvizsga-követelmény egy élő idegen nyelvből szerzett középfokú komplex típusú nyelvvizsgát határoz meg, a diploma kiadásának feltétele (1) a külföldön szerzett érettségi bizonyítvány eredeti példányának, valamint (2) az érettségi bizonyítvány hiteles magyar fordításának bemutatása a Tanulmányi Osztályon.

 

Az Aulában elhelyezett ping-pong asztalok használati rendje:

1. Az asztal(ok) használatához szükséges háló(k) a főépület portáján, regisztrációt követően vehetők át. Az asztal(ok)hoz kizárólag a regisztrációt követően felvett háló(k) használhatók.
2. A regisztráció során az átvevő személy nevét és diákigazolvány/személyi igazolvány számát, valamint az átvétel idejét az erre rendszeresített, a főportán fellelhető eszközfelvételi füzetben kell rögzíteni.
3. Az eszközfelvételi füzetben kérjük, szíveskedjenek regisztrálni a ping-pong asztal használatának tervezett időpontját.
4. A játék végén kérjük, a háló(k) leadását és az időpont rögzítését szintén a főportán, a füzetbe megtenni.
5. Az asztalok állagának megóvása a használót – regisztrálót – terheli, esetleges károsodás, meghibásodás jelzését is a füzetben kérjük beírni. A használó anyagi felelősséget vállal a keletkezett károsodásért.
6. Az asztalok használatánál kérjük, szíveskedjenek figyelembe venni az oktatási időt és az esetleges rendezvényeket.
7. A ping-pong asztalok használatára a MÉK oktatói, dolgozói és hallgatói jogosultak.

Használati útmutató a kinyitáshoz

Debrecen, 2017. február 27.
Jó szórakozást, szoros versengéseket kíván, a Kari Sport és Egészséges Életmód Bizottság

 

 

Tájékoztató a Debreceni Egyetem MÉK-en végzett hallgatók részére

az oklevél kiadásának nyelvvizsgára vonatkozó feltételéről

A tájékoztató letölthető innen.